Verslag door Tony Vandendriessche (166)

We hebben net de “warmste 6 april ooit” achter de rug met 22°C en de warmte hangt nog in de lucht als we verzamelen aan De Bleuken voor de eerste fietstocht vh seizoen. De zon is op het appel, maar de felle windstoten doen de gevoelstemperatuur dalen.  Toch zijn we met 11 als Paul de groep op sleeptouw neemt in de richting van Bekkevoort. Aan de Schillekensberg slaan we rechtsaf om de Staatsbaan over te steken en langs de Robbesrodestraat krijgen we de eerste Hagelandse Heuvel voor de wielen geschoven. De wind op kop maakt van het vals plat een steilere helling. Ondertussen kunnen we genieten van het effect dat de warme dagen op de omgeving gehad hebben. Vooral als we verder langs de Oude Tiensebaan de Driesstraat in fietsen zitten we midden in de boomgaarden en wordt onze fietstocht een tochtje Bloesems spotten. We kruisen regelmatig groepjes wielertoeristen die wellicht ook onze bloemrijke boomgaarden opzoeken. Langs smalle paadjes gaat het richting Meensel tot de grens met Binkom. Vanaf fietsknooppunt 18 fietsen we terug in de richting van Sint Joris Winge wat een hele verademing is met de wind vanachter. In de buurt vh Tafelbos kruisen we Ben en Sonia die aan het wandelen zijn. We fietsen nu in een boog rond Kiezegem door frisgroene akkers en appelboomgaarden die bijna in bloem staan. Aan het kruispunt met de Halense baan en de Kraasbeekstraat fietsen we terug naar Tielt en steken de Leuvensesteenweg over aan de Puttestraat en de Kastanjeweg. De kuitenbijter naar het Donatuskapelletje is kinderspel met de wind vanachter. Diezelfde wind zorgt er ook voor dat we rondom een ver uitzicht hebben. Vanaf het Kapelletje duiken we naar beneden en slaan linksaf om langs de Keulestraat en de Heuvelstraat terug aan ons vertrekpunt te komen. Onze eerste fietstocht van dit seizoen is een feit. De weergoden waren ons goedgezind! Een beetje minder wind was beter geweest maar de lente was voelbaar en vooral zichtbaar! Bedankt Paul om onze wandelingen in Kiezegem in een fietstocht te steken. Met 25km op de teller zijn we vertrokken voor een leuk fietsseizoen. Zoals het recreanten past sluiten we af met een gepast drankje.